PS

Tänkte blogga lite mer när jag kommer hem om utbildningen för finns så lite tid till att skriva! 



Toktanten ;)

Hej!
Jag hittade din blogg efter att ha suttit å läst på flashback.
Jag tycker du e jättestark å modig som skrivit som du gjort,å jag beundrar dig,för du har verkligen stått upp för din bror.
Precis som man ska när man innerst inne vet sanningen.
Massa kramar!

Heidi

Hej, jag råkade hitta din blogg, känner dig inte alls. Du verkar var en jättehärlig tjej, så vacker och allt. Jag märker att du inte mår så bra vilket verkligen är synd. Jag har många gånger vart på vårdcentralen och sedan gått därifrån gråtandes utan hjälp men jag tycker att du ska ligga på dem för jag märker att du inte mår bra. Du har rätt till hjälp och du ska få den. Var bestämd med att du vill prata med någon du kan förklara allt till, allt du mår dåligt över, viktigt är att du berättar om dina tankar precis som du gör på bloggen och begär remiss till en psykolog. Skriv en lista på dina tankar innan du går dit så du får med allt.

Det viktigaste är att "hjälpa dig själv", lyssna på peppande låtar, Beyonce låtar om självständighet var min räddning, kolla på dina bilder och beundra dig själv, "på den här bilden var mitt hår väldigt snyggt" osv.
Städa ditt rum(till Beyonce låtar kanske?), sätt på dig sköna pyjamas, gör i ordning oboy, tänd ett doftljus och kolla på chick flicks eller romantiska komedier.
Om livet inte känns bra så kan du iaf ha det lite mysigt för det finns ändå inget att göra åt det.

Du tyckte det var svårt att ringa dina gamla vänner men bara testa att skriv till en och se om någon vill ses o dricka en öl nånstans. Det leder till fler öl, mer prat, och till slut vinglar ni på gatorna, skrattandes, känner er som tonåringar och pratar om gamla tider, det känns som ni aldrig har tappat kontakten.

Jag önskar dig lycka till, du har många glada stunder kvar att uppleva kan jag lova dig.

Anonym

Men dom där skorna känner jag igen! 😉 Kan dom tillhöra denna Donna? 😘
Du e Så stark och du ska aldrig tro att du e ensam och folk finns alltid för att trycka ner och känna sig oövervinnelig, problemet ligger hos dom, inte dig. Känner igen mig mycket i det du skriver. Så vill du så får du kika in hos mig o se vad jag tänker o resonerar kring saker o ting. Ibland e de bra att se någon annans "lidande" och hur de ser på saker för att kanske kunna hitta "lösningar" på sina egna känslor o händelser.
Längtar till slutprovet då vi ses!
Kraaaam Ronja 😘

Svar: Haha ååh du är så söt Ronja! Man blir glad att bara se dig :D du är också en sån stark tjej! Tillsammans är vi starka o klår alla ur vägen ;) jaa men du får komma förbi när jag o Linnea har praktik i februari :D
Sacha

Anonym

Kanske ska skriva adressen också.. Haha
ronjaan.bloggplatsen.se :)

Ted

Hej jag är en bra vän till din bror har läst en hel del på bloggen tyvärr lite gammalt. Men jag beundrar din lojalitet och kärlek till honom. Må bäst kram Ted Sthlm